Les quatre potes de la innovació educativa

Estàndard

Ángel Fidalgo és professor de la Universitat Politècnica de Madrid. He trobat aquest vídeo en el qual ens parla d’innovació.

Per entendre i poder aplicar la innovació educativa s’han de tenir en compte quatre coses:

  • les persones emissores i receptores de la innovació: principalment són el professorat i l’alumnat; la innovació educativa ha d’incloure a tots dos grups.
  • els processos que millora: poden ser qualsevol tipus de metodologia formativa o logística.
  • el coneixement associat (el gran oblidat): no són només els continguts, sinó la informació útil per al procés formatiu (continguts, recursos, web, casos pràctics, projectes, informació general sobre l’assignatura, consells, etc).
  • les tecnologies a utilitzar: les famoses TIC poden ser tant el maquinari (ordinador, projector, pissarra electrònica, ..) com a programari (plataformes e-learning, blog, wikis, etc).

N’hi ha prou que falti una sola d’elles perquè la innovació no prosperi o almenys no sigui tan eficaç com hauria de ser .

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s