Per què falla el sistema educatiu espanyol

Estàndard

Pablo Pérez-Paetow és un alumne de Batxillerat del Colegio Heidelberg, de Las Palmas de Gran Canaria. Va preparar un vídeo per poder optar a una beca i participar en un congrés de política impartit pel Harvard College. Després de veure’l, la direcció del Heidelberg li va proposar utilizar-lo en l’apertura del seu primer Congrés Internacional d’Eduació. Allà, el vídeo va tenir molt bona crítica i això va derivar a que acabés a la xarxa. En poques setmanes, ha rebut més de 15.000 visites.

En la seva opinió, l’educació que s’imparteix a les aules discrimina a qui es pregunta “per què” i lluny de promoure la motivació, impulsa que els estudiants tractin d’adquirir coneixements sense plaer.

Assegura que les coses es podrien fer d’una altra manera i rebutja que només el 20% d’una classe de segon de Batxillerat tingui un pensament crític, mentre que el percentatge restant es dedica a memoritzar i escopir.  “Després veus que aquestes persones treuen excel·lent”, ironitza.

Creu que una societat crítica és necessària per millorar. Tot i això, pensa que l’educació, en l’actualitat, dóna més importància al resultat o a l’examen, que al camí que s’ha seguit durant tota una etapa. Una cosa que comença a una edat primerenca, on es deixa d’avaluar la creativitat i la curiositat, per passar a observar la capacitat d’estudiar exactament el que diu el llibre.

Realment una sacsejada al nostre sistema educatiu. I crec que, escoltar aquestes paraules en boca d’un alumne, ens hauria de fer reflexionar als que treballem en aquesta professió.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s