Educació mínimament invasiva

Estàndard

En una altra entrada ja vaig parlar de Sugata Mitra i la seva experiència Hole in the Wall (Un forat a la paret).

L’èxit del seu model resideix en la simplicitat i contundència dels seus descobriments. Recordeu quel que va fer va ser col·locar ordinadors amb connexió a Internet encaixonats en parets d’un dels barris marginals de Nova Delhi i va observar què passava amb els nens i nenes. No sabien ni anglès ni com utilitzar ‘un ordinador, però al cap de poc temps, van aprendre a utilitzar amb aquesta llengua l’ordinador, únicament mitjançant la col·laboració d’uns amb els altres, compartint el que aprenien i ‘ensenyant-se mútuament. Tot això sense la supervisió de cap professor o adult.

D’aquesta manera, demostrava que els nens i nenes són capaços d’ensenyar-se a si mateixos, i que perquè hi hagi aprenentatge només cal proporcionar les condicions perquè aquest es produeixi. Mitra és de la idea que l’aprenentatge és fonamentalment social i que un nen aprendrà a fer allò que vulgui aprendre a fer, és a dir, l’aprenentatge resulta significatiu nomésquan ens interessa el que estem aprenent.

Partint d’aquesta experiència ha creat el concepte d’Educació mínimament invasiva, que defineix com un mètode pedagògic que utilitza l’entorn educatiu per generar un adequat nivell de motivació que indueixi l’aprenentatge en grups de nens i nenes, amb mínima o sense intervenció d’un professor/a.

He trobat un vídeo amb una entrevista molt interessant que li van fer a l’Uruguai a Sugata Mitra. Aquí us el deixo.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s