Enseñar en la sociedad del conocimiento

Estàndard

Aquest cap de setmana he acabat la lectura de Enseñar en la sociedad del conocimiento, un llibre de Jordi Marín i Ramon Barlam (amb il·lustracions de Clara Oliveres).

Aquest volum de 197 pàgines porta com a subtítol Reflexiones desde el pupitre, ja que són les reflexions de dos mestres en actiu. Considero que és un llibre de lectura obligada per a tots els professionals de l’educació, ja que parla de TIC, d’ordinadors a l’aula però, sobre tot, de metodologia, dels reptes de l’escola actual, del nou paper que ha d’adoptar el mestre.

Em sembla por adient la cloenda del llibre, amb les 21 idees que tot mestre del segle XXI hauria de tenir com a guia de la seva feina:

  • Creativitat
  • Implicació
  • Atenció a la diversitat
  • Sensibilitat
  • Avaluació
  • Expressió oral
  • Col·laboració
  • Cooperació
  • Professionalitat
  • Multilingüisme
  • Il·lusió
  • Multidisciplunarietat
  • Aprenentatge basat en problemes
  • Empatia
  • Respecte i reconeixement
  • Metodologies
  • Vocació
  • Intel·ligències múltiples
  • Tutoria
  • Formació permanent
  • Xarxes socials
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s