La xarxa ens fa més llestos

Estàndard

Al diari Público del passat 5 de març apareixia una interessant notícia sobre les possibilitats de la xarxa en l’aprenentatge de les persones. El títol de la notícia, La xarxa ens fa més llestos fa al·lusió a un article de Nicholas Carr titulat Is Google making us stupid? (Google ens està fent estúpids?).  L’article del diari rebat aquest assaig i ens ofereix altres dades interessants.

L’article en parla d’un estudi fet pel Pew Research Center, que va enquestar 900 experts (professors universitaris, responsables d’empreses tecnològiques, etc).

Serem més Intel·ligents?
L’article planteja dues postures, una positiva i una altra negativa. Tot i això, la majoria dels enquestats creu que augmentaran les nostres habilitats mentals. Això es pot aconseguir a través d’una bona utilització de la tecnologia, i aquí és on entrem els educadors.

Llegirem Millor?
També s’aposta per la millora dels joves en la lectura, ja que és una generació superior a la de la televisió. En Internet es llegeix molt més, encara que caldria debatre de quina manera…

Evolució dels aparells.
No pararem d’assistir a multitud d’innovacions pel que fa a la tecnologia. Segurament això serà la base de la nova economia.

Seguirà sent la xarxa neutral?
Això crea molts dubtes, i, segurament, cada vegada hi ha més interès per part dels governs i les empreses de controlar aquest món virtual. Tot i això, no ho tindran fàcil, ja que hi ha una resistència molt gran.

Un futur sense anonimat?
Tindrem la nostra llibertat a internet?, estem controlats en tot moment per la nostra empresa, govern, etc?…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s